Poate pentru unii nu este o surpriză, însă se pare că este mai probabil ca mașinile hibride și electrice să lovească pietonii decât vehiculele pe benzină sau diesel, arată o analiză a accidentelor rutiere produse în Marea Britanie.
Datele colectate de la 32 de miliarde de kilometri parcurși de mașini alimentate cu baterii și 3 miliarde de kilometri parcurși de mașini pe benzină și motorină au arătat că, kilometru cu kilometru, este de două ori mai probabil ca mașinile electrice și hibride să lovească pietonii decât mașinile alimentate cu combustibili fosili și de trei ori mai probabil să se producă acest lucru în zonele urbane.
Nu este clar de ce mașinile ecologice sunt mai periculoase, dar cercetătorii bănuiesc că de vină sunt mai mulți factori. Șoferii mașinilor electrice tind să fie mai tineri și mai puțin experimentați, iar vehiculele sunt mult mai silențioase decât cele cu motoare cu combustie – asta le face mai greu de auzit, în special în orașe.
„Mașinile electrice reprezintă un pericol pentru pietoni, deoarece este mai puțin probabil să fie auzite decât mașinile pe benzină sau diesel. Guvernul trebuie să atenueze aceste riscuri dacă are de gând să elimine treptat vânzarea de mașini pe benzină și diesel”, a declarat Phil Edwards, profesor de epidemiologie și statistică la London School of Hygiene & Tropical Medicine.
„Dacă treceți la o mașină electrică, nu uitați că este un nou tip de vehicul. Sunt mult mai silențioase decât mașinile de modă veche, iar pietonii au învățat să navigheze pe drumuri ascultând traficul. Șoferii acestor vehicule trebuie să fie foarte precauți”, a adăugat Edwards.
Accidentele rutiere sunt principala cauză de deces în rândul copiilor și adulților tineri din Marea Britanie, pietonii reprezentând un sfert din totalul deceselor pe șosele, transmite The Guardian.
Din iulie 2019, toate vehiculele hibride și electrice noi vândute în Europa trebuie să aibă un sistem de alertă acustică atunci când ele se deplasează încet, dar există sute de mii de mașini electrice pe șosele fără aceste dispozitive.
„Dacă guvernul s-ar asigura că aceste sisteme sunt instalate la toate vehiculele electrice și le-ar moderniza la mașinile electrice mai vechi, ar fi un bun început”, a declarat Edwards.
Nicola Christie, profesor în domeniul siguranței transporturilor la UCL, a declarat că oamenii se bazează pe sunet pentru a judeca prezența, viteza și locația vehiculelor.
„Atunci când aceste indicii lipsesc, acest lucru ar putea fi foarte problematic pentru oamenii din zonele urbane aglomerate. Problema ar putea fi și mai mare pentru persoanele cu acuitate vizuală slabă sau pentru copii, cărora le este greu să judece viteza și distanța vehiculelor”, a spus ea.
Alessandro Volta, inventatorul bateriei electrice
Prima mașină electrică de la Xiaomi, expusă în mai multe magazine din China
Rowan Atkinson, actorul cunoscut drept Mr. Bean, acuzat că „a stricat” reputația mașinilor electrice